نقدی بر نامه اخیر رؤسای کمیسیون‌های مجلس به رئیس جمهور-راهبرد معاصر
رئیس جمهور: مسئولان به وعده‌های خود در خدمت‌رسانی به زائران اربعین عمل کنند پیشنهاددیوان‌محاسبات درباره شفافیت منابع هدفمندی یارانه‌ها اطلاعیه جدید سپاه درباره عملیات شهادت هنیه گزارش نیویورک‌تایمز از ترور شهید هنیه دروغ است طحان نظیف: طرح حمایت از مالکیت صنعتی در شورای نگهبان تائید شد دو ابهام شورای نگهبان درباره لایحه عفاف و حجاب مخبر: صهیونیست‌ها سیلی خواهند خورد سردار جلالی: طرح‌های پاسخ سریع به تهدیدات زیستی تدوین شود گفت‌وگوی وزیر کشور عراق و سردار احمدی‌مقدم درباره آخرین اقدامات اربعینی ایران و عراق سخنان هنیه در دیدار با رهبر انقلاب: ۶۰ نفر از خانواده ما در غزه شهید شدند کدام مقامات خارجی امروز با پزشکیان دیدار کردند؟ بیانیه شورای نگهبان: جهان به زودی شاهد نابودی رژیم صهیونیستی خواهد بود واکنش علی لاریجانی به ترور هنیه جلیلی:‌ خون اسماعیل هنیه مهر پایانی بر عمر رژیم صهیونیستی است دولت برای شهادت «اسماعیل هنیه» ۳ روز عزای عمومی اعلام کرد

نقدی بر نامه اخیر رؤسای کمیسیون‌های مجلس به رئیس جمهور

اینکه دولت در این ۷ سال برای مسکن، ‌خودرو، قیمت کالاهای اساسی، سبد غذایی قشر مستضعف، کنترل و مهار تورم،آنگونه که باید و شاید عمل نکرده بر هیچ کسی پوشیده نیست اما مردم قطعاً از نمایندگان مجلس یازدهم انتظار دارند به جای شمارش دردهای تب‌کرده زیر پوست مسائل اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی راهکار اساسی ارائه دهند.
تاریخ انتشار: ۱۸:۲۳ - ۰۶ تير ۱۳۹۹ - 2020 June 26
کد خبر: ۴۷۸۰۳

به گزارش راهبرد معاصر، رؤسای کمیسیون‌های تخصصی مجلس اخیرا نامه‌ای به حسن روحانی رئیس‌جمهور نوشته‌اند و در مورد مسائل اقتصادی و همچنین نوع مدیریت دولت به ویژه در ۷ سال اخیر انتقاد کرده و تصریح داشتند که مجلس یازدهم در مقابل حقوق مردمی که در طول تاریخ بی‌نظیر است، سکوت نخواهد کرد.

 

در بخشی از این نامه به حسن روحانی آمده است: آیا از قیمت روز افزون مواد غذایی اطلاع دارید؟ آیا از نسبت حداقل‌های یک سبد غذایی با حقوق یک کارگر، یک کارمند و یک معلم اطلاع دارید؟ افزایش تورم در بخش مسکن اعم از خرید و اجاره به گوشتان رسیده است؟ نرخ رو به فزونی خدمات در بخش حمل و نقل و قیمت تهیه خودروی شخصی را می‌دانید؟ 

 

هر چند که نامه رؤسای کمیسیون‌های تخصصی مجلس به رئیس‌جمهور نامه‌ای به جا و خوب و بیانگر دغدغه نمایندگان مجلس نسبت به مسائل اقتصادی کشور و تاثیر آن بر روی اقشار کم درآمد و مستضعف جامعه است، اما سؤالات اساسی و جدی را در این زمینه به اذهان متبادر می‌سازد.

 

آیا وظیفه کمیسیون‌های تخصصی مجلس نوشتن نامه به رئیس‌جمهور و یادآور مشکلات و معضلات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جامعه است؟ چرا رؤسای کمیسیون تخصصی مجلس در نامه اخیر خود به رئیس‌جمهور راهکاری برای حل مسائل اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی ارائه نکرده‌اند.

 

در سوء تدبیر و ناکارآمدی دولت در ۷ سال گذشته بویژه در حوزه های مسکن،‌خودرو، قیمت کالاهای اساسی، سبد غذایی قشر مستضعف، کنترل و مهار تورم، تسهیل ارتقاء جوانان و حتی راهکاری برای فرزند آوری و روند صعودی آسیب‌های اجتماعی تردیدی نیست اما مردم قطعا از نمایندگان مجلس یازدهم انتظار دارند به جای شمارش دردهای تب‌کرده زیر پوست مسائل اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی راهکار اساسی ارائه دهند.

 

منبع: فارس

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار